System Telsat RCP umożliwia proste i wydajne prowadzenie kart czasu pracy dla wszystkich pracowników
Sposoby liczenia czasu pracy »
System liczy czas pracy z podziałem na:
- pracę normatywną
- pracę w nadgodzinach
- pracę w nocy
- pracę w dni wolne (niedziele, święta, soboty)
- pracę na wyjściach służbowych
System obsługuje wszystkie spotykane tryby pracy:
- praca jednozmianowa
- praca dwuzmianowa
- praca trójzmianowa
- praca czterobrygadowa
- system równoważnego czasu pracy
Istnieje możliwość obsługi różnic w sposobie liczenia czasu pracy charakterystycznych dla grup pracowników, na przykład:
- widełki, w których pracownik powinien przyjść do pracy zamiast sztywno określonej godziny
- automatyczne rozpoznawanie, na którą zmianę przyszedł pracownik
- potrącanie określonego czasu od pracy, na przykład potrzebnego na przebranie się w strój roboczy lub zajęcie miejsca pracy
- dzięki rozbudowanej obsłudze kalendarzy pracy, wyjątków w kalendarzach i grafików system może obsługiwać również inne charakterystyczne dla konkretnej firmy tryby liczenia czasu pracy
System rozpoznaje spóźnienia pracowników oraz nieplanowane nieobecności.
Obsługiwane jest liczenie czasu pracy poza miejscem pracy, na przykład:
- delegacje
- wyjścia służbowe
- przerwa socjalna
Rozliczanie nadgodzin »
Możliwe są dwa podstawowe sposoby liczenia nadgodzin:
- każde przyjście do pracy poza zaplanowanymi godzinami jest traktowane jako praca w nadgodzinach
+ mniej informacji trzeba wprowadzać do programu
– mniejsza kontrola nad nadgodzinami - zaliczenie pracy poza zaplanowanymi godzinami wymaga zezwolenia na pracę w nadgodzinach
+ ścisła kontrola nad nadgodzinami
– do programu trzeba wprowadzać więcej informacji
Istnieją sposoby na hurtowe wprowadzanie zezwoleń na nadgodziny, na przykład:
- można nadać zezwolenie dla grupy pracowników, jeśli wielu pracowników ma danego dnia dłużej zostać w pracy
- można nadać zezwolenie na wiele dni, podczas których ze względu na dużą ilość zamówień będą konieczne duże ilości nadgodzin
Zezwolenia na nadgodziny można wprowadzać z wyprzedzeniem lub po fakcie. Jeżeli informacje o nadgodzinach zostają wprowadzone dopiero po wielu dniach, system automatycznie zaktualizuje podsumowania czasu pracy tak, by uwzględniały nowe informacje.
Na podstawie skonfigurowanych reguł system automatycznie oznacza nadgodziny jako 50% lub 100%.
System obsługuje bilansowanie nadgodzin, czyli oddawanie czasu wolnego w jednym terminie za nadgodziny w innym. Obsługiwane jest również oddawanie dni wolnych za nadgodziny w dni planowo wolne od pracy.
Prezentacja zebranych danych »
Ilość informacji o czasie pracy pracowników wymaga odpowiedniego podejścia do prezentowania danych, aby korzystanie z systemu było sprawne i wygodne.
System generuje dużą ilość różnego rodzaju raportów ułatwiających orientację w informacjach o czasie pracy i pozwalających na sprawne odnajdywanie potrzebnych informacji.
Raporty obejmują informacje za wskazany dzień, miesiąc, kwartał, rok lub za określony przez użytkownika zakres dni. Raporty przedstawiają informacje dotyczące jednego lub wielu pracowników.
W przypadku raportowania dla wielu pracowników raporty mogą albo wymieniać dane każdego z nich, albo też przedstawiać sumy dla wielu.
W raportach można zawrzeć:
- informacje o czasie pracy pracownika, na przykład:
- praca normatywna
- praca w nadgodzinach 50% i 100%
- praca w nocy
- praca w dni wolne (niedziele, święta, inne dni wolne)
- praca na wyjściach służbowych
- spóźnienia
- informacje o planowanych i nieplanowanych nieobecnościach, na przykład:
- urlop wypoczynkowy
- zwolnienie chorobowe
- opieka
- urlop szkoleniowy
- delegacja
- urlop macierzyński
- dowolne inne rodzaje
Przechodzenie między pokrewnymi raportami jest ułatwione dzięki dostępnemu w nich menu kontekstowemu, które ułatwia wybieranie podobnych raportów.
Poza raportami istnieje możliwość filtrowania danych pod kątem wybranych kryteriów. Pozwala to na wyszukiwanie:
- czasu pracy krótszego od planu pracy
- więcej niż określona ilość nadgodzin w miesiącu
- więcej niż zadany procent czasu pracy w nocy
- dłuższy niż wybrany łączny czas spóźnień w miesiącu
- pracy w czasie zwolnienia chorobowego
- pracy w czasie urlopu
- więcej niż określona ilość godzin pracy w święta
- wg innych kryteriów
W systemie istnieją okna, które łączą funkcję raportowania z wprowadzaniem danych
- ułatwia to uzupełnianie brakujących danych, na przykład:
- brak odhaczenia pracownika przy wejściu do pracy
- brak wprowadzonego zezwolenia na nadgodziny
- brak informacji o powodach nieobecności pracownika
- upraszcza to podejmowanie decyzji na podstawie już istniejących danych, na przykład:
- planowanie pracy pracowników w systemie równoważnym z uwzględnieniem informacji o zaplanowanych nieobecnościach innych pracowników
- decydowanie o koniecznych nadgodzinach uwzględniając informacje o nieplanowanych nieobecnościach innych pracowników
Źródła informacji o czasie pracy »
Możliwe jest rejestrowanie wejść i wyjść z pracy na czytnikach rozmieszonych w różnych miejscach, na przykład:
- przy różnych wejściach do budynku
- przy przejściach wewnątrz budynków takich jak wejście na halę produkcyjną
- przy wejściach do różnych budynków
- przy wejściach na obszar firmy (przy portierni, furtkach, bramach)
- punkty te mogą być rozmieszczone w dowolnie oddalonych od siebie miejscach połączonych siecią komputerową lub innymi metodami (Komunikacja w każdym miejscu)
Dane z czytników otwierających przejścia (Kontroli Dostępu) mogą być wykorzystywane do liczenia czasu pracy.
Różnym grupom pracowników można niezależnie określać czytniki służące do rejestracji wejść i wyjść z pracy.
Kontrola autentyczności danych »
Aby zweryfikować, czy pracownik posługuje się własnym identyfikatorem można:
- przywołać raport, kto według zarejestrowanych wejść i wyjść jest aktualnie w pracy oraz wyrywkowo sprawdzać, czy pracownik, który według danych systemu jest w pracy, rzeczywiście tam się znajduje
- zainstalować przy czytniku kamerę wykonującą zdjęcia w momencie zarejestrowania odhaczenia pracownika (Fotorejestracja zdarzeń)
- zainstalować bramkę obrotową (tripod) lub inne urządzenia kontrolujące ruch osób – utrudnia to lub uniemożliwia przejście bez odhaczenia w systemie oraz przejście wielu osób korzystających z jednego identyfikatora
Dostęp do danych dla kierowników »
Łatwo konfigurowalne konta obsługi umożliwiają dostęp do właściwych danych.
Samoobsługa pracowników »
W systemie mogą pracować kioski informacyjne pozwalające na uzyskiwanie dostępu do danych.